KWH-Huurlabel

Kwaliteit dienstverlening
Het is voor ons belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. We willen graag weten wat we goed doen, maar ook wat beter kan. We laten dit onderzoeken door een onafhankelijk bureau: Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH). Een corporatie krijgt het keurmerk niet zomaar. Het KWH onderzoekt het hele jaar door de diverse onderdelen van onze dienstverlening. Hoe scoort HEEMwonen op klantvriendelijkheid? Wordt de klant goed te woord gestaan? Hoe verloopt de klachtenafhandeling en dat van reparatieverzoeken?

Hoe wordt gemeten?
De kwaliteit van onze dienstverlening wordt op verschillende manieren gemeten.KWH stuurt vragenlijsten naar klanten van HEEMwonen om hun mening te vragen. Dit zijn zowel willekeurig gekozen klanten als klanten die een bepaalde dienst hebben afgenomen bijvoorbeeld reparatiewerkzaamheden. Daarnaast komt KWH een aantal keren anoniem bij HEEMwonen op bezoek en doet zich voor als een klant die een woning zoekt. Zo wordt beoordeeld of klanten goed en snel worden geholpen, of de ontvangstruimte netjes is en of er voldoende informatie aanwezig is. Ook meet KWH de telefonische bereikbaarheid. Het KWH meet hoe snel de telefoon wordt opgenomen, of niet onnodig wordt doorverbonden en of antwoord wordt gegeven op de vraag.
Uiteraard wordt ook van de informatie in onze folders en op de website beoordeeld. Is de informatie duidelijk, volledig en gemakkelijk te vinden?
De metingen leveren cijfers op. Pas als op alle onderdelen een goede score wordt behaald en gemiddeld een 7.0 wordt het keurmerk toegekend.

Bent u toch niet tevreden?
Werken met het KWH-Huurlabel wil niet zeggen dat alles perfect verloopt. Misschien bent u ergens ontevreden over? Laat het ons weten! Zo kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren. Lees hier hoe HEEMwonen met klachten omgaat.

Meer weten?
Wilt u meer weten over het KWH-Huurlabel? Kijk dan op ikwilzorgelooshuren.nl.