Vraag en antwoord - Reparaties

terug naar overzicht

Ik heb geen warm water? Wat moet ik doen?

U kunt deze melding telefonisch doorgeven bij HEEMwonen op telefoonnummer (045) 645 44 44. Kies optie 1 in het keuzemenu en u wordt direct doorverbonden met de installateur. Ook in geval van spoed zijn wij op dit nummer 's avonds en in het weekend te bereiken.

Mijn verwarming doet het niet meer? Wat moet ik doen?

U kunt deze melding telefonisch doorgeven bij HEEMwonen op telefoonnummer (045) 645 44 44. Kies optie 1 in het keuzemenu en u wordt direct doorverbonden met de juiste CV installateur die u verder kan helpen. Ook in geval van spoed zijn wij op dit nummer 's avonds en in het weekend te bereiken.

Er is iets kapot in mijn woning? Wat moet ik doen?

U kunt deze melding telefonisch doorgeven bij HEEMwonen op telefoonnummer (045) 645 44 44. Kies optie 3 in het keuzemenu en u wordt direct doorverbonden. Ook in geval van spoed zijn wij op dit nummer 's avonds en in het weekend te bereiken. Ook kunt u uw reparatiemelding doorgeven via het reparatieformulier op onze website.

Waar kan ik terecht voor een reparatie na kantooruren of in het weekend?

Buiten kantooruren en in het weekend kunt u het reparatieformulier op onze website invullen.  
In geval van spoed kunt u ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op telefoonnummer (045) 645 4444.
Bij spoedeisende zaken gaat het bijvoorbeeld om een ernstige lekkage.

Moet ik betalen voor reparaties?

Het repareren van een lekkende kraan, een losse deurklink, het ontstoppen van de afvoer of het bijvullen van de cv-ketel. Dit zijn klusjes die u als huurder zelf moet oplossen en waarvoor u zelf moet betalen. Vindt u het fijn als HEEMwonen dit soort reparaties voor u uitvoert? Bijvoorbeeld omdat u weinig tijd heeft of er als een berg tegenop ziet? Kies dan voor ons serviceabonnement! U betaalt hiervoor zes euro per maand en wij voeren kleine reparaties uit die eigenlijk de verantwoordelijkheid van u als huurder zijn.
Ga naar de pagina Folders en lees de folder 'Onderhoud en reparaties'. Daarin vindt u een lijst waarin staat wie voor welke reparatie verantwoordelijk is. Heeft u geen abonnement, dan komen diverse reparatieverzoeken voor rekening van u als huurder.

Wat is een serviceabonnement?

Het repareren van een lekkende kraan, een losse deurklink, het ontstoppen van de afvoer of het bijvullen van de cv-ketel. Dit zijn klusjes die u als huurder normaal gesproken zelf moet oplossen.Vindt u het fijn als HEEMwonen dit soort reparaties voor u uitvoert? Bijvoorbeeld omdat u weinig tijd heeft of er als een berg tegenop ziet? Kies dan voor ons serviceabonnement.
U betaalt hiervoor €6,00 per maand. Ga naar de pagina Folders en lees de folder 'Onderhoud en reparaties'. Daarin vindt u meer uitleg over het serviceabonnement en een lijst waarin staat wie voor welke reparatie verantwoordelijk is. 

Ik ben mijn sleutel kwijt/verloren. Hoe krijg ik een nieuwe sleutel?

De sleutel van uw woning kunt u zelf, op eigen kosten, laten na maken bij een sleutelmaker.
Bent u de sleutel van de centrale voordeur van uw woongebouw kwijt? Dan kunt u een sleutel kopen bij HEEMwonen. De kosten van de sleutel bedragen € 11,00 per stuk. U kunt hiervoor een mail sturen naar info@heemwonen.nl (vermeld hierin altijd uw volledige naam en adres) of telefonisch contact opnemen met ons servicecentrum (045) 645 44 44.

Heeft u zich buitengesloten? Bel dan met HEEMwonen op telefoonnummer (045) 645 44 44. Via het telefonische keuzemenu, keuze 3, kunt u deze melding doorgeven aan de aannemer. De kosten die hieraan verbonden zijn (circa 150 euro), zijn voor uw rekening. U bent er vrij in om een ander bedrijf in te schakelen om de deur voor u open te maken. Let er wel op dat de kosten dan weleens nog hoger uit zouden kunnen vallen.

De mechanische ventilatie in mijn woning werkt niet meer. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor gebruik maken van het reparatieformulier. Binnen 1 werkdag komen wij er dan bij u op terug.