Zorgeloos huren

Het is voor ons belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. We willen graag weten wat we goed doen, maar ook wat volgens u beter kan. 

Daarom voeren we onderzoek uit onder onze huurders. KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert dit onderzoek voor ons uit. HEEMwonen beschikt over het KWH-Huurlabel. Dat wil zeggen dat uit het onderzoek blijkt dat huurders vinden dat wij het goed doen. In 2017 gaven huurders ons een totaalscore van 7,8.

Uw mening is belangrijk

In het onderzoek vraagt KWH naar alle zaken waar u mee te maken kunt krijgen. Een aantal voorbeelden:

  • Handelt HEEMwonen reparaties goed af?
  • Komt HEEMwonen haar afspraken na?
  • Worden uw klachten naar tevredenheid opgelost door HEEMwonen?

KWH stuurt vragenlijsten per e-mail naar huurders om hun mening te vragen en belt met huurders om de vragen telefonisch door te nemen.

Keurmerk KWH-Huurlabel

Uit het onderzoek komen rapportcijfers. Een onafhankelijke en deskundige commissie kijkt naar de cijfers. Zijn de cijfers goed? Dan verdient de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel. HEEMwonen heeft dit keurmerk en daar zijn we trots op. Betekent dit dat we niets meer hoeven te doen? Nee. KWH onderzoekt namelijk continu of onze huurders tevreden zijn. En dus of wij het keurmerk mogen behouden. Op deze manier weten wij steeds wat we goed doen en wat er beter kan in onze dienstverlening aan u. 

 

 

Bent u niet tevreden?

Werken met het keurmerk KWH-Huurlabel wil niet zeggen dat alles perfect verloopt. Misschien bent u ergens ontevreden over? Laat het ons weten! U kunt hiervoor het klachtenformulier gebruiken. Zo kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.